Barbershopy tak ako ich nepoznáme. Prečo sú tak obľúbené?

História

Stačí sa poobzerať okolo seba, a hneď si uvedomíme, že doba neupravených fúzačov a mužov, ktotí o deodorante ani nepočuli, už dávno odzvonilo. Niet sa čomu diviť, že v poslednej dobe počujeme o podnikoch ktoré si vravia barbershopy. Viete kde to celé začalo?
V minulosti zastával barber/holič viacero úkonov. V prvom rade to bola starostlivosť o porast na hlave a tvári, ale i branie krvi či trhanie zubov. Ešte v starom Egypte sa na starých dokumentoch objavovali nákresy holičov. Niekedy zachádzali tak priďaleko, že si každý tretí deň nechávali oholiť celé telo. Neskôr sa holičtvo dostalo do popredia v Grécku, kde holiči súperili medzi sebou kto upraví bradu krajšie. V tej dobe si nechávali fúzy a bradu upravovať len tí najbohatší! V treťom storočí prehral Alexander veľký bitku vraj kvôli dlhým porastom jeho mužov. Preto prikázal všetkým, aby si svoje porasty oholili!

Moderný pojem či fenomén ?

Po tom, čo bolo holičom zakázané praktizovať chirurgické úkony a stomatologické zákroky, začali čím ďalej podliehať módnemu priemyslu. Celkom viditeľnú ranu holiči pocítili na konci 18. a v 19. storočí, a to na základe nástupu parochní. Bol viditeľný úpadok tohto remesla, klientela holičov sa zmenila a z pánskych holičstiev sa stalo miesto, kde sa ženy neodvážili vstúpiť. Návrat na vrchol prišlo až na konci 19. storočia, keď A.B. Moler založil v Chicagu prvú profesionálnu holičskú školu.
Z holičstiev sa zároveň postupne stali miesta, tzv barbershopy, kam muži prichádzali nie len za úpravu zovňajšku, ale, a to hlavne, diskutovať o spoločenských i politických otázkach, predávať si informácie či popíjať.

Ako má vyzerať pravý barber shop?

Hneď pri vstupe musí byť známe o aké služby ide. Barbershop musí predstavovať čisto pánske prostredie, nejakú pomyselnú ,,garáž”, kde si chlapi chodia oddýchnuť a zrelaxovať. Ženám je vstup zakázaný! Za žiadnych okolností by nemala v barbershope pracovať žiadna žena. Z vlastnej skúsenosti vieme, ako sa správanie klienta mení a to v prítomnosti jeho polovičky. Konverzácia nie je otvorená a uvoľnená. V žiadnom prípade nediskriminujeme ženy, len chceme vytvoriť prostredie, kde sa chlapi môžu cítiť pohodlne. Do nášho barbershopu príde žena len ako, doprovod ku svojemu dietaťu alebo pri zakúpení darčekovej poukážky.

Ďalej nesmie chýbať dobrá whiskey alebo kvalitný rum. V dnešnej dobe je už povinnosťou ponúknuť našim klientom šálku voňavej a kvalitnej kávy. V tomto ohľade patríme len k málu barbershopov na Slovensku, ktorý majú vlastnú praženú kávu. Dbáme rovnako na čistotu a interérový dizajn.